Vergroening Markt op lange baan geschoven

Op 29 januari 2020, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Openbaar domein, Slecht bestuur, Verkiezingen 2018

Groots aangekondigd voor de gemeenteraadsverkiezingen… intussen op de lange baan geschoven. De Lennikse meerderheid start voorlopig niet met haar plannen de Markt te vergroenen wegens vier (!) keer zo duur als verwacht. De schuld voor dit alles legt de meerderheid bij het studiebureau die de gemeente begeleidde.

“De schuld bij het studiebureau leggen: hoe gemakkelijk is dit wel niet? We vragen ons trouwens af waarom hier zo'n duur bureau aan te pas moest komen. Zeker nu men gewoon verder doet maar dan zonder studiebureau”, zegt Van Vaerenbergh

Ook Feestzaal en sporthal liepen in het honderd

“Het is al meermaals bewezen: dit gemeentebestuur heeft het moeilijk om grote dossiers op tijd in orde te krijgen. Andere voorbeelden zijn onder meer de feestzaal aan de sporthal en 't Rakkertje. We zijn alvast benieuwd naar hoe dit zal aflopen. We vragen ons zelfs af of die vergroening van de Markt er ooit komt”, aldus Van Vaerenbergh.