Gun gaat, Peter vervangt

Op 21 april 2020, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

Gemeenteraadslid Gun Mignon heeft beslist dat hij ontslag neemt en stopt met politiek. Hij kwam al in 2000 op bij de gemeenteraadsverkiezingen. In de gemeenteraad - sinds half 2014 - stond Mignon bekend als een actief raadslid met een uitgebreide lijst aan vragen, opmerkingen en voorstellen. In Lennik maken constructieve voorstellen vanuit de oppositie echter uiterst zelden kans om goedgekeurd te worden, wat hij ervaart als gebrek aan respect en geen echte wil tot participatie.

Verschillende redenen hebben tot deze persoonlijke beslissing geleid, maar vooral een zekere ontgoocheling in de werking van de politiek en de gemeenteraad. Hij wil nu zijn energie en vrije tijd op andere manieren invullen.
De voorzitters van Lennik Kwadraat en N-VA Lennik, Etienne Van Vaerenbergh en Kristel De Vos, willen uitdrukkelijk Gun bedanken voor de vele jaren inzet voor Lennik.

Peter Berckmans, die afgelopen najaar al enkele maanden Lien De Slagmeulder verving in de gemeenteraad, is nu opvolgend gemeenteraadslid voor de rest van de bestuursperiode. Hij zal de eed afleggen op de eerste digitale gemeenteraad in Lennik ooit, op 22 april.
Berckmans kwam voor het eerst op bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen als onafhankelijke kandidaat voor Lennik Kwadraat en is actief in diverse verenigingen.