Verhuis OCMW naar Dekenij is aankondigingspolitiek.

Op 30 januari 2014

Ook al kondigde schepen Limbourg de verhuisplannen van het OCMW naar de Dekenij reeds aan in de kranten. Toch is de beslissing nog steeds niet genomen. “Onduidelijkheid troef”, dat besluit N-VA-gemeenteraadslid Kristien Van Vaerenbergh op basis van de meerjarenplanning van het OCMW.

“Het bestuur rapporteert in haar planning enerzijds 340.000 euro inkomsten voor de verkoop van het huidige OCMW-gebouw. Dit wijst op een verhuis. Anderzijds wordt budget voorzien om het gebouw te onderhouden en te herstellen voor als het niet verkocht wordt. Dit is geen keuze maken, dit is geen beleid voeren. Dit is pure aankondigingspolitiek.” zegt N-VA-raadslid Kristien Van Vaerenbergh.

“De muziekacademie Peter Benoit gebruikt momenteel nog de Dekenij. De schepen vindt de lokalen echter niet geschikt en ziet eerder een functie als kantoorruimte. Toch blijft de muziekacademie gebruik maken van de Dekenij. Hoe beide in de toekomst gecombineerd kunnen worden onder een dak is mij onduidelijk. Sowieso blijft de vraag of er überhaupt nog genoeg plaats gaat zijn voor de Lennikse verenigingen.” besluit Van Vaerenbergh