N-VA wil kwaliteitsvol verkeersbeleid

Op 1 juli 2016, over deze onderwerpen: Verkeer
zone 30 lennik

Sinds het aantreden van de Open Vld-CD&V-meerderheid wordt het verkeersbeleid in de gemeente Lennik bepaald door maatregelen die haaks staan op een politiek die de verkeersveiligheid/ verkeersleefbaarheid nastreeft. Intussen wordt de ganse Lennikse verkeersinfrastructuur verknald door ondoordachte verkeersingrepen. De maatregelen om de handel te helpen, die in het verleden genomen werden, draaide men volledig de nek om.

Nog een paar andere voorbeelden: de verkeersafwikkeling in het centrum werd complexer, het bestuur liet een veelvoud van verkeersborden plaatsen en het parkeerbeleid is een aanfluiting van ieder gezond en doordacht beleid. Ook werden de voorrangsregels in het centrum gewijzigd zodat iedereen kan vaststellen dat het doorgaand verkeer aangezogen wordt. Dé conclusie die zich opdringt: deze Open Vld-CD&V-meerderheid heeft tegen alle gezond verstand in duidelijk andere accenten gelegd waarbij snel razende wagens voorrang kregen op zwakke weggebruikers.