N-VA Lennik ontving Theo Francken

Op 7 juni 2015

Afgelopen zondag ontving N-VA Lennik staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken in Eizeringen. Na een korte inleiding door Lenniks volksvertegenwoordiger Kristien Van Vaerenbergh lichtte de staatssecretaris er zijn beleid toe tijdens een aperitiefgesprek.

Asiel en migratie is een actueel thema gelet op de dramatische gebeurtenissen met bootvluchtelingen die zich afspelen voor de Italiaanse kust. Een moeilijke thema ook want aan elke asielzoeker plakt een menselijk aspect, een eigen verhaal. Elke dag opnieuw stranden gelukszoekers in België en andere Europese landen neer. Europa kan zich afzonderen van de rest van de wereld en de armoede, oorlog of politieke problemen die gelukzoekers naar hier drijft. En dus moeten we trachten een humaan asielbeleid te voeren.

Maar wie onze gastvrijheid misbruikt of zich niet kan of wil gedragen naar onze regels, die hoort hier niet thuis en dient met onmiddellijke ingang het land te verlaten.

Theo Francken focust in zijn terugkeerbeleid dan ook specifiek op criminele illegalen. Hij vergroot de capaciteit van gesloten centra en drijft het aantal gedwongen repatriëringen op. Er is in België geen plaats voor criminele illegalen: niet in onze straten, noch in onze gevangenissen.

N-VA Lennik ontving Theo Francken