N-VA Lennik ontvangt Darya Safai

Op 21 juni 2017
N-VA Lennik Darya Safai

Woensdagavond 21 juni ontving N-VA Lennik Darya Safai. De Iraanse vluchtelinge die intussen meer dan 10 jaar in België woont en werkt, kwam er, in uitstekend Nederlands, vertellen over haar strijd voor meer vrouwenrechten in Iran. Darya vertelde over haar persoonlijke strijd tegen het streng conservatief islamitische regime en de impact op haar leven als vrouw door het regime in Iran.

Dit regime dwong haar te vluchten na een gevangenisstraf van 2 jaar. In België aangekomen zette ze haar strijd voor meer vrouwenrechten verder. Met haar campagne om Iraanse vrouwen sportwedstrijden te laten bijwonen trok ze op de Olympische Spelen vorig jaar in Brazilië veel aandacht. Op het einde van haar betoog ging ze ook nog verder door op de positie van de islam in België. Ze vreest dat op termijn Europa ten prooi zal vallen aan de islam en dat religie de wet zal bepalen. Een situatie waar ze gelet op haar verleden niet naar uitkijkt.