Fonteintjes nog steeds buiten werking

Op 13 oktober 2015, over deze onderwerpen: Openbaar domein, Slecht bestuur

Wat is er aan de hand met de fonteintjes op de Lennikse Markt? N-VA-raadslid Kristien Van Vaerenbergh constateert dat de fonteintjes alweer meer dan een maand buiten werking zijn. Na het laten verloederen van het openbaar groen en het vergeten herspuiten van de wegmarkering, een nieuw voorbeeld van de laksheid van de Lennikse meerderheid. “Wanneer worden ze wakker?', vraagt Kristien Van Vaerenbergh zich af.

De fonteintjes stopten met spuiten in augustus. Een maand later werken ze nog steeds niet. Nochtans had schepen Johan Limbourg (open VLD) veel plannen met de fonteintjes. In juli 2013 beloofde hij dat het eindelijk in orde zou komen met de fonteintjes op de Lennikse Markt. Ze zouden hoger spuiten. Vorig jaar in oktober waren de fonteintjes ook lange tijd buiten dienst. Toen beloofde de schepen verscheidene ingrepen om de watertoevoer te garanderen en het debiet te verhogen. “De ambitie van de schepen reikte duidelijk hoger dan de fonteintjes. Ik stel in de praktijk vast dat jaar na jaar dezelfde problemen blijven opduiken.”

Van Vaerenbergh vindt dat deze meerderheid niet meer met Lennik bezig is: “Het lijkt wel een slapend bestuur. Afgelopen maandag was er voor de derde keer al geen gemeenteraad omdat er onvoldoende raadsleden van de meerderheid aanwezig waren. Is dit bestuur eigenlijk nog wel begaan met Lennik? De voorbije maand bleek ook al dat de meerderheid vergat de wegmarkering te herschilderen en zagen we de bomen in de Kroonstraat en de Algoetstraat verdorren wegens een gebrek aan onderhoud.

Blijkbaar is deze meerderheid zelfs niet meer in staat de gemeentelijke diensten op een goede wijze aan te sturen. Zo wordt Lennik stilaan het mikpunt van spot in het Pajottenland.”